To Do List Alister

Die Entwicklung ist zwar abgeschlossen. Die To DO Liste bleibt aber als Teil der Entwicklungsgeschichte erhalten 🙂

Derzeitige aktuelle Version ist 1.0.1.1038 vom 13.3.2014. Siehe Alister Hauptseite.

Last updated 13.3.2014

Offene Bugs

– Nichts

To Do

– Nichts

Gefixte Bugs

– Nichts

Erledigt To Do

– Nichts

Auf Eis

– Nichts

Nicht fixbare Bugs / Nicht reproduzierbar

– Toilette hinter dem Hexenhaus öffnet sich nicht wie die Toilette hinter dem Zaubererhaus +++ Nicht zu reproduzieren. Seltsam. Beide Toiletten öffnen wie sie sollen
– Einige Ziegen stehen wieder auf nachdem man sie erschossen hat. Nur im The Big Castle level? +++ Nicht reproduzierbar. Alle Ziegen bleiben liegen wenn sie erschossen werden. Möglicherweise ein Linux Problem. EDIT: Ich habe das Verhalten zwar inzwischen ein zwei Mal gesehen, habe aber immer noch keine Ahnung wo das herkommt.
– Zeitgleiches Sterben von Gegner und Alister +++ Nicht zu fixen. Es gibt einfach Situationen in denen beide gleichzeitig sterben können.
– Total zerstörte Grafik unter Linux. Die Meshes sehen aus als ob sie explodiert wären. +++ Nicht reproduzierbar.
– Unsichtbare Spinne im Spiderjail Level. Es ist nur ein sich bewegender Schatten zu sehen. Win 8 auf Webplayer im Firefox. +++ Nicht zu reproduzieren. Ich habe leider kein Win 8. Tippe aber auf genau das als Problem. Unter Win 7 tritt es jedenfalls nicht auf.
– Z-Sorting Problem mit dem Schatten beim billboarded Gras +++ Eine mögliche Lösung wäre wohl ein eigener Shader. Dafür langen aber meine Skills nicht. Meine Nerven sowieso nicht. Und die Performance erst recht nicht 🙂
– Linux, sehr niedrige FPS +++ Ich kann leider nichts am Export ändern oder einstellen um das zu beheben, sorry.
– Linux, kein Feuer zu sehen beim schiessen +++ Ich kann leider nichts am Export ändern oder einstellen um das zu beheben, sorry.
Spikey Castle.  Ziege kann Alister killen wenn er hinter dem Zaun steht +++ Entweder muss ich da viel Code reinstecken um das abzufangen. Oder den Zaun sehr viel dicker machen. Beides nichts worüber ich wirklich glücklich wäre. Also bleibt das so.
– Wenn man eine Spinne im Honeywinery Level tötet kann das dazu führen dass massenhaft Bücher spawnen +++ Ich habes so ziemlich alles angestellt was mir einfiel um das hinzubekommen. Ich kann es einfach nicht reproduzieren. Ein weiterer unfixbarer Bug wie es aussieht.
– Springen und hängen bleiben noch mal unter die Lupe genommen. Der Akt ist einfach zu gross für die kleine Macke. Das bleibt so.
– Sehr niedrige FPS im Spikey Castle. Nicht reproduzierbar in derzeitigem Build. Ich erinnere mich an ein früheres Build bei dem ich vergessen hatte die Lichter fürs Lightmappen auszumachen. Vermutlich war es das.
– Snail Island, Null Ref Exception wenn das Questitem erhalten wird und die Schnecken ihre Fahrt aufnehmen. iTween meckert rum +++ Nicht reproduzierbar. Was für eine Art Schluckauf war das denn?
– Hellgate west schreibt Buchcount ins Savegame. Aber es gibt keine Bücher zum einsammeln. Ein Fix würde bedeuten ein Szenenübergreifendes Script stark zu modifizieren. Diese kleine Macke tut nichts und stört auch nicht weiter. Also bleibt es so wie es ist.
– Cake valley, Musik ist auf Null, spielt aber trotzdem. Der Report kam von einem Debian 7.3 Testing Branch. Nicht reproduzierbar.
– The big bridge, Probleme mit der Physik. Eine der Kisten spielte Rakete und flog durchs halbe Level. Der Report kam von einem Debian 7.3 Testing Branch. Nicht reproduzierbar.-

Ideen/Vorschläge

– Die aktive Phase der Ideenfindung ist abgeschlossen. Das Spiel ist fertig.

Verworfene Ideen und Vorschläge

Hier findet ihr die verworfenen Userideen die während der Entwicklung genannt wurden. Wenn eine Idee verworfen wurde bedeutet es nicht dass die Idee dann wertlos war. Nur dass sie nach reiflicher Überlegung dann doch nicht ins Konzept gepasst hat. Selbst abgelehnte Ideen waren sehr wertvoll.

– Beat em up fighting system +++ Es soll ein Jump n Run werden. Das passt einfach nicht, sorry.
– Toilettenspülsound in den Toiletten +++ Nette Idee. Allerdings sind das Plumpsklos, und keine Wassertoiletten. Deswegen leider nicht drin.
– Das Movement noch mal überarbeiten. Zu viele Leute sind mit der derzeitigen Steuerung unglücklich. +++ Ich habe es mir noch mal angeschaut. Es gibt viele Steuerungen die schlechter sind, aber nur wenige die besser sind. Und die passen hier nicht. Die Steuerung bleibt wie sie ist.
– Gamebalance, leichteres Springen, weniger Präzision notwendig +++ Kann ich nicht machen. Es ist ein Jump n Run. Wenn man ohne gross aufzupassen einfach blind durchrennen kann ist es kein Jump n Run mehr. Möglich dass ich mir das in der Betaphase noch mal ansehe. Aber für jetzt bleibt es wie es ist.
– Schwerere, intelligentere Gegner – VERSUS – Leichter, nicht so oft sterben +++ Die Sache bleibt erst mal wie sie ist. Ich werde das Kapitel Gamebalance noch mal anschauen wenn das Spiel in der Betaphase ist.
– Honey Winery – die Zeit für die sinkenden Steine über dem Wasser am Ende erhöhen damit man etwas leichter die andere Seite erreicht +++ Die Zeit war in Ordnung und ausreichend. Ich habe dabei aber einen Bug entdeckt.
– Ein Level in Seitenansicht, also 2.5D +++ Ich habe immer und immer wieder drüber nachgedacht. Das wäre aber ein komplett anderes Setup. Und ich bin mehr als beschäftigt das derzeitige Setup einzustellen. Also ist die Idee leider raus.
– Schwimmen und tauchen. Ich habe keine transparenten Wasserbecken. Somit ist die Idee leider raus weil der Aufwand einfach zu gross wäre.
– Klettern +++ Ich bin schon am Kämpfen dass er auch ohne das Feature nicht hinkommt wo er nicht hinsoll. Das würde komplette Levelneubauten bedeuten. Zu viel Aufwand.
– Hänge/Schrägen runterrutschen. Ich habe keine Hänge und Schrägen die man runterrrutschen könnte. Das würde ein komplett neues Leveldesign bedeuten.
– Von Seil zu Seil schwingen +++ Dafür habe ich weder ein Level noch die Situation für, sorry.
– Auf Fässern übers Wasser treiben. Nicht genug Wasserfläche für so ein Feature.
– Raketen reiten, Irgendetwas reiten, Fliegen generell. Ich habe schon mehr als genug damit zu tun den Player ohne Flugfeatures daran zu hindern das Level zu verlassen, sorry 🙂
– Spezielles Terrain Splatting das die Texturen nicht nur einfach per Splatmaps überblendet, sondern zusätzlich nach Texturfarbinformationen zusammenmischt +++ Das würde bedeuten einen eigenen Shader zu schreiben. Zu zeitintensiv. Es gibt einfach zu viele Baustellen.
– Nach vollendetem Level vor dem jeweiligen Teleportertor respawnen +++ Das bedeutet lange Wege weil die zentrale Figur Esme die Hexe ist. Der Levelrespawnpunkt liegt so dass man relativ zügig bei Esme ist.
– FPS Steuerung mit Maus für Blickrichtung und WASD für Movement +++ Zu viel Aufwand.
– Keine Leben mehr sondern ein kontinuierliches Gameplay ohne wirkliches Sterben, bei dem man höchstens auf den letzten Speicherplatz zurückfallen kann. Ich habe schon ein auf Leben basiertes System. Und da sind wir dann wieder beim Aufwand. Denn das würde wieder eine ganz andere Gamebalance bedeuten.
– Zaubersprüche (neben Feuerspeien). +++  Zu viel Aufwand. Jedes Feature braucht ja auch eine Gelegenheit um es einzusetzen.
– Gesammelte Buchseiten werden beim nächsten Durchgang nicht mehr gezeigt +++ Das würde das Level recht langweilig machen wenn man es noch mal betritt.
– Nicht gleich sterben beim ersten Kontakt. Mögliche Lösung: sowas wie Mario`s Pilzsystem. Hat man ein Goodie verliert man erst das Goodie. Und erst beim zweiten Kontakt verliert man sein Leben. Gleiches für Gegner. Erst der zweite Kick oder Schuss tötet bestimmte Monster. +++ Das würde das Gameplay verkomplizieren. Und würde das Spiel mehr in ein Beat em Up als ein Jump n Run verwandeln. Im Moment grillt man die Gegner am Besten mit Feuer aus der Distanz. Das ist die Hauptwaffe. Und beim Feuer macht es keinen Sinn die Gegner zurückzupushen. Die restlichen Fallen und Gegner muss man eh vermeiden. Eine weichgespülte Bestrafung ist da nicht wirklich sinnvoll.
– Launcher entfernen und die Settings ins Main Menü packen. Das ist speziell für Linux interessant da es hierfür keinen Launcher gibt. +++ Hm, das ist ganz schön verzwickt. Denn ich habe kein Linux, ich kann es nicht testen. Ich warte lieber bis es einen Launcher für Linux gibt. Meine Hauptzielplattform ist Windows.
– Auch im ersten Level Cake Valley schon Buchseiten verstecken. Das Labyrinth schreit geradezu danach. +++ Das steht leider im Konflikt mit den Barrieren vor den Teleporttoren. Da bräuchte ich eine zweite Anzeige für die Buchseiten. Also bleibt das Cake Valley Buchseitenfrei.
– Ein anderer oder wenigstens alternativer Song im Levelauswahllevel. Leider gefällt mir mein Song ausgesprochen gut. Und ich denke er passt perfekt ins Level. Der bleibt drin 🙂
– Spezielle Schiebe-Animation beim Schieben von Kisten und Steinen. +++ Das machte zu viel Ärger mit den anderen Animationen und Overriding. Es ist nicht spielentscheidend. Also bleibt es draussen.
– Die Kamera kann im ersten Moment durch die Wände schauen wenn sie mit einer Wand kollidiert. Das passiert weil der Kollisionscheck über einen Raycast abläuft. Und wenn der auslöst ist die Kamera meist schon im Hindernis. Die Idee ist auch seitliche Raycasts zu verwenden, und nicht nur auf ein Hindernis zwischen Player und Kamera zu checken. So triggert die Kamera schon viel früher auf Kollisionen. +++ Die Idee ist nicht schlecht. Macht aber leider nichts als Ärger. Die Raycasts überschreiben sich gegenseitig. Und die Kamera tanzt durch die Gegend. Um das zu fixen müsste ich wohl die Kamera neu schreiben. Zu viel Aufwand. Dass man hier und da durch die Wände schauen kann ist nichts Spielentscheidendes.
– LOD für bestimmte Sachen wie Bäume. Die Bäume sind nicht Teil eines Unity Terrains. Was die Sache ein wenig verzwickt macht. Ein LOD Scritp aus dem Unify Wiki sah sehr hässlich aus in der Wirkung. Die Bäume ploppten zu stark von Hi nach Low und umgekehrt. Das LOD System von T4M, das Terrainsystem das ich hier verwende, tut schlicht nicht. Es kommt auch keine Antwort mehr vom Entwickler dieses Plugins. Also bleibt es wie es ist.
– Spikey Castle. Einen weiteren Savepoint nach dem Bassin mit den schwebenden Steinen. Das wird zu viel, sorry. Ich kann nicht hergehen und hinter jedem Hindernis einen Speicherpunkt setzen.

Danke Leute

Ein spezielles Danke geht an Flatterbacke für seinen Lavashader und seinen Wassershader. Und so einige Lösungen bei Codingproblemen.

Ein anderes spezielles Danke geht an Joshua Michael Waggoner der sich meine miserablen englischen Übersetzungen zur Brust genommen und sie gefixt hat.

Ein grosses Danke für Hilfe, Feedback, Bugreports, Ideen und Anregungen geht in keiner besonderen Reihenfolge an

Jonathan
Toa
Thegusse
Boothj1985
CaPGeti
hum-bee
mp5gosu
GuyGood
DraconiX
Sascha
overdev
Mauri
fairygirl
jonnydjango
schoen08
Sleepy
khaos
artoo
abeing
niki
marcgfx
n8boy
Schrompf
Koaangel
Kevin
keftes
Flatterbacke
Syrka
Marrrrk
empirebattles
smn
Spiele Programmierer
Cash
Neoxit
Dynamichead
Reisekeks
Mese96

Und alle anderen die mir zwar Feedback und Hilfe gegeben haben, die ich aber vergessen habe hier aufzulisten 🙂

66 thoughts on “To Do List Alister

  1. Steve Rouw

    I downloaded Tileset Maker V3, for students to use in game programming. It works fine for me, but the students cannot see anything in the dropdown box where the sprite sheet size can be selected. Due to this, no bitmaps are being loaded on the sprite sheet.
    I also noticed that all three items in the Options dropdown were not selected, so I selected all three (Autocrop, Autozoom, and Auto TilesetMaking). Obviously there is a difference with the PC steup. Do you have to have administrative rights to be able to run this application?

  2. Reiner Beitragsautor

    Hi Steve,

    That`s odd. This is the first time that i hear about such problems. On the other hand, people are lazy and simply use another software then when something doesn`t work. So thanks for this report 🙂

    I hope we don`t talk about Win 8 here. I have no experience with it and its internal security settings. Tilesetmaker should work at Win 7 and XP.

    Hm, you shouldn`t need to have administrative rights. A normal user should be enough. It uses the same storing method as most of my other apps and games. It stores a ini in the appdata folder. And that`s the way Microsoft wants it to be. Usually it`s a hidden path at XP and Win 7, that looks like that:

    C:\Documents and Settings\USERNAME\AppData\Roaming\myproduct\mysettings.ini

    In my case C:\Documents and Settings\USERNAME\AppData\Roaming\tilesetmakerv3\

    And the folder should contain a resolutions.txt and a settings.ini. Plus a tmp folder when you work with it.

    There is a hook though. That way only the user who installed the software can see the settings. And everybody else is having blank settings. Because the content of the appdata path is account dependant. That is because every user has its own account. Probably that`s your problem at the moment. I haven`t thought about multi account useage when i made this app.

    I could create a new version that uses a global folder for storing the ini when you want. Or a mobile version that creates the ini and txt file when it doesn`t exist. Maybe both. I will have a look. Just give me a few days to sort things.

  3. Cash

    Hi Reiner,
    On the level Spiky Castle, my fps goes down to 3. Every other level has great fps, but this one is terrible. Because I need to complete it to unlock more, it makes the game unfinishable. This is really annoying.
    Thanks
    – Cash

  4. Reiner Beitragsautor

    Thanks for the report 🙂

    I have no idea why the fps drops at your end for this frame. It runs fine with 60fps here, like all the other frames too. But i will have a closer look at it.

  5. Reiner Beitragsautor

    I have uploaded a new version now. Could you please have a look if your problem still exists? I still hope that this is a hiccup, and not a real problem ^^

  6. Cash

    Hi again,
    It’s slightly better now, but there’s still considerable lag. It drops hugely at the part where you have to turn the wheels, maybe because of the many particles? I managed to unlock a new world though, by returning to the main world halfway through. I don’t know if this is a bug, but I kept all pages aquired in the level.

    Another bug, even when I die, and it plays through the fall down animation, I can still shoot fire.

    Thanks
    -Cash

  7. Reiner Beitragsautor

    Thanks for the reports Cash 🙂

    Okay, then it was a hiccup. Because i haven`t changed anything. I remember that i had in one build forgotten to turn off the lights for lightmapping though. Maybe that was the reason.

    That the fps drops at the wheels is normal. Particles are resource hungry. And there are quite a few emitters in this area. Mh, i could reduce the number of particles per emitter again. But then it doesn`t really look like steam anymore. Hmmm. I will have a look what i can do here.

    What do you mean by unlocking the half way through? When you have enough books then the seal with lower bookcount goes away. This is intended. I think you simply touched the collider that performs this action. Hm. i could make this collider a bit smaller. Goes to To Do 🙂

    And thanks for the bug report about shooting. You always forget something ^^

  8. Cash

    By the unlocking, I meant this:
    Halfway through the level, I return to Cake Valley, and it acts as if I finished the level. It takes the books I acquired in the level and adds them to the total. I can’t tell if I’m being clear or not. Hmm… I can collect pages from the level without finishing it.
    Hope this makes since.

  9. Cash

    Also, if the fps drop doesn’t happen to you, it could just be my machine. I’ll check this out and get back to you.

  10. Cash

    Another bug. 🙂
    In Spooky Mansion (I think that’s the name. It’s the one with the ghosts): After the second room, where only the left gate is open, if you go down the stairs by the left gate, and then go up the stairs to the right gate, there will be a line, where the two objects are not quite connected. If you walk on the line to the right wall(as you are going up the stairs), you will fall through the wall and then fall to you doom forever.
    I’ll keep playing and updating you.
    -Cash

  11. Reiner Beitragsautor

    Thanks for the reports Cash. Much appreciated 🙂

    Okay, so Spooky Mansion has a gap in the levelmesh collider somewhere. I will have a look to catch that one.

    Hm, that you keep the currently collected bookpagess when you don`t finish the level is intended. I see though that it would make more sense when you would loose the bookpagecount then. I will change that behaviour 🙂

    Performance is always a issue. I can not make it run at really ancient or very weak machines. You have to set a limit somewhere. It`s a game. And games are always hardware hungry. It`s in the end a thing of the look. But i will nevertheless always try to optimize. Here it runs good enough, with full 60 fps speed at a three years old standard pc. That`s my way to check if the fps is good enough.

  12. Cash

    Glad to help.
    I have a pretty good machine, though, and the other levels have fps in the hundreds. It’s just that one level that I’m constantly at three, the max being about 20. Huh. Well, it doesn’t really matter, as I think it’s only on this machine.

  13. Reiner Beitragsautor

    Thanks Cash, that`s good to know 🙂

    The fix may last a bit. I want to shape the missing levels first before i update the game again. Which may need a few months …

  14. Cash

    Ok. I have a question, this time it’s not a bug. (I don’t think).
    I can’t seem to find all the dragon eggs. I’ve looked everywhere, and the last one is nowhere. I found the one behind the fence before the bouncing rocks, behind the windmill, on the rocks, and in the ending village place.
    Could you please tell me where it is? 🙂
    Thank you so much.
    -Cash

  15. Reiner Beitragsautor

    Have a look at the waterborder. There are two hidden overhangs. The first one is after the second bridge at the left side. The second one is after the third bridge at the right side.

    I will make a walkthrough once the game is complete 🙂

  16. Cash

    Yet another bug. 😉 The mushroom ingredient in the mushroom world does not travel back with you when you complete the level.
    Also, I feel like I’m missing something. I’ve finished all the worlds, except Hellgate West, and have all but the Mushroom ingredient, but the list of found items when I talk to the witch suggests that I have way more ingredients to go. I’m confused.
    -Cash

  17. Cash

    A couple minor bugs about speech.
    When talking to the helpful tips guy, he lists the keys for straifing as q and r. They are actually q and e. Also, when Alister asks how to kill an enemy, he says how can I defend them. I think he means how can I defeat them.

  18. Reiner Beitragsautor

    Many thanks for your reports Cash 🙂

    When i shaped the level i had a couple of snails having a race a the island. Then i had another idea for the storyline. First you have to clean the race track. So they don`t have a race when you first enter the level. But they start their race once you have collected the questitem. Come back to the level and you will see them 🙂

    Mushroom doesn`t work? Ouch. I thought i had this one. This means that you cannot finish the game yet, sorry. You have to wait for the next version. The curse of playing an alpha version …

    Good find with q and r and defend vs delete. I have definitely mixed that one. English is not my mothertongue. Will put it at my to do list 🙂

  19. Cash

    I’ve noticed a couple other errors in the text. If you give me a list of all the conversations, I could look over them for you. 🙂

  20. Reiner Beitragsautor

    Thanks for the offer. The texts are not external though, they are hardcoded. I would have to isolate them from the code. And then i would have to redo the samples too i guess. It has cost me over two weeks to create them. Not sure if i really want to redo them 😀

    I would say let me finish the game first, there are still some levels missing. And there will surely be more conversations in them 🙂

  21. Cash

    Ok. That’s fine. I didn’t realize the samples were actual talking. I think it was automatically turned off, so I didn’t hear them.

    Cheers,
    Cash

  22. Cash

    Any idea when the next version is going to come out? I have limited internet access, and it is always very slow.
    I can’t wait. 🙂

  23. Reiner Beitragsautor

    Most probably not this year anymore. I am back at shaping the missing levels. And this is a very time consuming task 🙂

  24. Reiner Beitragsautor

    I cannot promise anything. First i have to catch it 🙂

    The problem is i have no clue what is wrong here. I have succesfully played through. The blue mushroom worked. I wait for an idea here where the problem resides 🙂

  25. Cash

    Oh. That’s not good. I thought you had some idea of what was wrong, because up in the bugs section you said, “I thought I had got this one”. I see now that it might not have been that you tried to fix it.

    Oh well. It’s ok. I won’t have a lot time on the computer anyway, due to not having enough power.

  26. Cash

    Well, I downloaded it, but some of the objects appear to be missing. By this I mean only trees, wells, and pink water show up in mushy swamp. Huh…

  27. Reiner Beitragsautor

    Huh? This sounds definitely unhealthy. Thanks for the report. Is this also the case for other levels?

    I cannot really test it here at the moment, fixing your bug means that i have lost my savegame where everything was open. I have to play it through again when i find the time for. I am currently at shaping new levels, not at fixing bugs.

  28. Cash

    It’s gone? It always saves my progress even through new versions.

    Ok, so all the objects are gone, in all levels but cake valley. The pages are still there, and things like gates or trees or particles are still there, but everything else is gone. I’m not sure if my file isn’t completely downloaded. Let me try to download it again (probably a half an hour to an hour. The internet here sucks), and I’ll try again.

  29. Reiner Beitragsautor

    I had to modify, means delete, my savegame to fix your blue mushroom bug. But i was able to cheat me to the level now to have a look 🙂

    The build plays fine. Nothing is missing, no pink areas, all shows up. The guy in the blue talks just fine. I will redownload the windows build now to have a look if eventually the upload has broken something.

    Thanks for your reports Cash 🙂

  30. Reiner Beitragsautor

    Okay, also the redownload plays just fine. So either your download is corrupt or your graphics card is in trouble with some shaders here. On the other hand, you were able to play the previous version, which also uses those shaders. What`s left is a corrupt download then. I hope a redownload will fix it for you 🙂

    Or are you at a Linux system? This could also explain the quirks.

  31. Cash

    No, I’m not Linux. I had an extractor program that ran out of free trials. I remember now that the first time I extracted the zip file, I got an error. When I played, Cake Valley was gone. I downloaded another one, and used a different extractor, because the first one ran out of free trials, and thinking back, it probably had an error and just didn’t tell me. That was when all the levels were gone.
    I’m going to try downloading it one more time, and hopefully it will be fixed. 🙂

  32. Cash

    I have one. I believe it’s built into Windows. I’m not sure if it downloaded wrong, or if the file itself it bad. As I have said before, the internet here is terrible, and it takes about four hours to download. I’m trying one more time, and will alert you when I works.

  33. Cash

    It worked! I got the blue mushroom too! And, even more good news: The spiky castle worked, and I was able to complete it and get the apple!

    I still don’t have all the ingredients, though. Could I have a list of where to get them and what they are?

  34. Reiner Beitragsautor

    Thanks Cash. That`s nice to hear 🙂

    There is a special riddle element in every level. Like finding all seal parts for the door in front of the mushrooms. Or the colour riddle in the water library. And every riddle results into an ingredient. Just go through the levels again and have a look which riddle you haven`t solved yet.

    Hm, it might be a good idea to mark the levels where you have already found the ingredient by a little solved symbol. I will put it onto To Do 🙂

  35. Cash

    Ok, thanks. It’s weird though, I didn’t see any hint of a riddle in some of the levels. I will go and try to get them all.e

  36. Reiner Beitragsautor

    It`s not neccessarily a real riddle. Sometimes it`s just a job like finding all dragon eggs or picking up some mud with a crane. The vital part is that every level has a quest in one or another way. And in every level you can get something by solving it 🙂

  37. Cash

    I can’t remember if you’ve fixed the return to cake valley thing where you keep the pages, but I have a bug to report. I fell in water and lost my last life. Before it said game over, I hit escape, and went to cake valley, and I still had the item. It was nice for me, but you’ll want that fixed. 🙂

  38. Reiner Beitragsautor

    Haha 😀

    Thanks for the report. That`s a nice catch. I definitely need to disable esc when dying 🙂

    The issue with returning to the cake valley and loosing all things isn`t fixed yet. It`s at To Do 🙂

  39. Cash

    Ok, cool. Another question. How do I get the item on snail island. I feel like it’s in those stone passageways, but I can’t jump up there. UGG…

  40. Reiner Beitragsautor

    No, it`s not in there. You have to kick the bombs back and destroy the bombmakers by that. Then you get the questitem from the snailking.

  41. Cash

    I FINISHED. That was a fun game, and you got me looking into Unity. Before I was trying to code it all without the help of a program like Unity, and it was overwhelming. I never really got started. Thanks so much for this, and I’m eagerly awaiting new levels.

  42. Reiner Beitragsautor

    Congratulations. And thanks 🙂

    Unity is a really nice tool. It makes game development really easy nowadays. But don’t underestimate the effort. It is still hell lots of work to make a game. I work at Alister since two and a half years now. And still need more time 🙂

  43. Cash

    No, I know. But what I like about it the most is the sandbox, instead of having to tweak your code and test the game to tell if everything is in the right position.

  44. Cash

    Hey, I was just wondering about your workflow from a model to Unity. I think I read somewhere that you use Blender, but I’m not sure.

  45. Cash

    My first bug of beta found! When I try to quit from in a level, hitting enter does nothing. To clarify, I hit enter, it says, “are you sure?”. I hit enter again, and nothing happens.
    I’ve played Goat Valley and Mountain Something? and I like them, especially the Mountain one. I still have to finish it.

    – Cash

  46. Reiner Beitragsautor

    Thanks for the report Cash. The quit bug is already fixed for the next version. Besides 50 other bugs that i have catched meanwhile. See list above 🙂

  47. ON

    I also got the great lag problem at spikey castle, I cannot proceed in the game because it’s impossible to finish this level. I guess I’m gonna have to try in another computer

  48. Reiner Beitragsautor

    Thanks for your report. And sorry to hear that you have a performance problem. Seems that your hardware is in trouble with the particle systems.

    Performance problems are unfortunately nothing that i can fix. I cannot buy my players the needed hardware ^^

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